.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی 4 شنبه

**در اولين روز از ماه مبارك رمضان متاسفانه افرادي در تهران تظاهر به روزه خواري كردند و با آنها برخوردي صورت نگرفت . شاهدان عيني ضمن تماس با روزنامه جمهوري اسلامي خواستار اقدامات لازم براي جلوگيري از اين پديده خلاف شرع شدند.

**يك نشريه آمريكايي از احتمال تغيير نگرش ديپلماتيك ايران و آمريكا با وجود تنش هاي موجود در هفته هاي اخير بين دو كشور خبر داد. كريستين ساينس مانيتور نوشت : هرچند نحوه صحبت مقامات ايران و آمريكا در چند هفته اخير رو به جنگ و درگيري نظامي گذاشته است و ايراني ها از آغاز جنگ جهاني ديگر خبر مي دهند و باراك اوباما هم تهديد كرده كه درصورت انتخاب شدن اجازه نخواهد داد ايران اسرائيل را در گوشه رينگ اسير كند اما با نيم نگاهي به پشت پرده درحال برداشتن قدم هاي شجاعانه به سوي آغاز گفت وگو هستند. صادق خرازي سفير سابق ايران در فرانسه در مصاحبه اي با اين نشريه گفت : آمريكا چاره اي جز گفت وگو با ايران ندارد تا بدين وسيله مشكلات خود را در عراق و لبنان و قضيه اتمي ايران و همينطور در جريان صلح خاورميانه مرتفع كند. وي افزود : اما آنها گفت وگو را بدون پرداخت هيچگونه بها مي خواهند. چرا آمريكا از يك طرف بيانات مثبتي ارائه مي دهد و از طرف ديگر تحريم هاي زيادي عليه ايران اعمال مي كند به همين دليل است كه ايرانيان نيز نمي توانند به آنها اطمينان كنند. كريستين ساينس مانيتور تصريح كرد : احمدي نژاد از آغاز فعاليت خود تاكنون دوبار به آمريكايي ها نامه نوشته كه اولين آن به رئيس جمهور و دومين آن به مردم اين كشور بوده است . بعد از آن نيز با حضور در سازمان ملل و دانشگاه كلمبيا از آمريكايي ها خواست تا با كنار گذاشتن سياست زورگويي با ايران به تفاهم برسند.

**پس از ماجراي پيشنهاد تشكيل لويي جرگه براي اصلاح طلبان اصولگراها نيز به جمع پيشنهاد دهندگان لويي جرگه پيوستند. به گزارش البرز اين پيشنهاد از سوي محسن رضايي كانديداي دوره نهم انتخابات رياست جمهوري و علي شمخاني از فرماندهان دفاع مقدس و وزير اسبق دفاع مطرح شده است . پيشنهاد تشكيل لويي جرگه اصولگرايان درحالي مطرح ميشود كه نام چند چهره اصولگرا براي حضور در انتخابات آينده رياست جمهوري به زبانها افتاده است كه از آن جمله ميتوان به : محسن رضايي باقر قاليباف محمد محمدي ري شهري حسن روحاني و ناطق نوري اشاره داشت . براساس اين پيشنهاد شورايي شامل 30 نفر از نمايندگان همه طيف ها و گروه هاي اصولگرا گردهم خواهند آمد تا با رسيدن به يك نام مشترك كانديداي اين طيف سياسي كشور را براي انتخاب دهم رياست جمهوري معرفي نمايند . گفته ميشود رضايي و شمخاني پيشنهاد خود را براي تشكيل اين شورا 30 نفره كه از آن در محافل سياسي با عنوان « جرگه اصولگرايان » ياد ميشود را به ري شهري ارايه داده اند. براساس اين پيشنهاد تمامي طيف هاي اصولگرا درصورت به نتيجه رسيدن شورا موظف ميشوند از كانديداي تعيين شده حمايت كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.136 seconds.